Oh look, another help request from me.
Anyways, I need help with making a task, which will make curved lasers spawn around the stage edges, then curve inwards to the middle of the stage with angular velocity of '0.5', then curve/move outwards again.
I've learned now how to do tasks(but not functions), and make object bullets. Anyone got any ideas? 
There seems to be a function in Danmakufu for curved lasers:
CreateCurveLaserA1(引数:8、返り値:[オブジェクトID])
1) real:x座標
2) real:y座標
3) real:速度
4) real:角度
5) real:レーザーの長さ
6) real:レーザーの幅
7) real:弾画像ID
8 ) real:遅延時間
指定した位置に曲がるレーザーを出現させます。
出現させたレーザーにさらに操作を加える場合は、ObjMove_XXX,ObjLaser_XXXを使用してください。
Using my horrible translation skills (Please correct me and add on to the translation):
CreateCurveLaserA1(8 Variables, Returns object ID)
1) real:x position
2) real:y position
3) real:speed
4) real:angle
5) real:length
6) real:
レーザーの幅 (Width?)
7) real:Graphics
8 ) real:Delay
指定した位置に曲がるレーザーを出現させます。
出現させたレーザーにさらに操作を加える場合は、ObjMove_XXX,ObjLaser_XXXを使用してください。(Something about it being able to be manipulated via Move and Laser object commands.)
You could probably change the angular velocity via ObjMove_SetAngularVelocity(objectID,angularVelocity).